ראיון עם עמית נשרי  שנערך
  באתר Restpro.co.il
דף הבית >> אסטרטגייה שיווקית ומיתוג
אסטרטגייה שיווקית ומיתוג          
 
אסטרטגיה שיווקית ומיתוג

לאחר שהגדרנו אסטרטגיה עסקית ותוכנית עסקית אנו עוברים לשלב השיווק, בניית האסטרטגיה השיווקית לעסק שלי.

יש מותגים של מסעדות ועסקים אחרים בתחום המזון בישראל ובשוק הבינלאומי שהצליחו להטמיע את המותג שלהם בצורה חד משמעית.
קוקה קולה - מותג מספר 1 בעולם!, מקדולנדס, ברגר קינג, רשת קפה קפה, רולדין, ארומה,הנריס הקרפ הצרפתי, פיצה האט ועוד.. 
כל אלה הצליחו לייצר זכירות אצל הלקוח. לספר לנו מי הם בזכות עבודת שיווק, עבודת מיתוג, מיצוב ופרסום מקצועית שהם בנו.
לצורך הבהרה,  אם תכנסו לסניף של מקדונלדס (נניח שכיסו לכם את העיניים בכניסה) ברגע שתפקחו את עינכם תדעו ישר לומר שאתם נמצאים בסניף של מקדונלדס.
במקדונלדס עשו עבודת מיתוג ושיווק מאוד טובה. השקיעו הון על מנת ללמד את כולנו מה מסמלת האות M הגדולה שאנו רואים בדרכים ודמות הליצן וכו',
המסרים של מקדונלדס מאוד ברורים: אוכל מהיר, טריות, רשת אמריקאית, פינוק, שרות מהיר, נוחות, זמינות, מעצמה , רשת בינלאומית וכו'..

אבל, מה לעשות שלרובנו אין את תקציבי הענק של מקדולנדס!!!! 

מצד שני, גם העסק הקטן ביותר ובעל התקציבים הקטנים ביותר מעוניין לייצר זכירות אצל הלקוחות שלו. אחרת לא נוכל לייצר שרידות.
חשוב לנו שהלקוח שבא היום יבוא גם מחר.
גם אנחנו רוצים לוודא שלאחר שיבקר אצלנו הלקוח בעסק הוא יצא עם מטען, עם מסרים.עם זכירות של מותג.

מסעדת גורמה, תתן דגש בכל החומרים ובטקטיקה השיווקית שלה (עיצוב פנים, לוגו, נראות פרסום וכו') את ערך היוקרה והאכות.
מסעדת פועלים תתן דגש לפשטות, מחיר זול וכו'..
זוהי בעצם אסטרטגיית השיווק בשלב הראשון שלה.נשמע קל? ממש לא! 
לייצר חדירה של עסק חדש או עסק שעובר הבראה ומעוניין להגדיל את היקף הלקוחות והעסקאות שלו זה לא דבר פשוט.
בשלב הראשון אנו צריכים לשבת ולחשוב מה הדרך שבא אנו רוצים שהלקוח שלנו יגדיר אותנו ויזהה אותנו.
התוכנית העסקית הגדירה מה הוא המוצר שלנו, מה הקונספט של המקום, מה ייחודו, מי הם המתחרים, מה הם היעדים שלי, מה התקציב הדרוש לי וכדומה.
כעת, אנו עוברים לאסטרטגיה השיווקית כלומר , איך נודיע לציבור שאנו כאן? איך נספר לכולם את הבשורה המדהימה שהגענו ושגם אנחנו עכשיו בשוק.
האסטרטגיה השיווקית מתורגמת לתוכנית פעילות, תוכנית שיווק.
תוכנית השיווק מספקת לנו את הצעדים המעשיים שיש לנקוט על מנת לקדם את העסק אל היעדים שהגדרנו ואל ההצלחה לה אנו שואפים.
לאפיס תדע לייצר עימך אסטרטגיה שיווקית ואת תוכנית השיווק.
השלב הראשוני בבניית התוכנית השיווקית לעסק חדש היא מיתוג ומיצוב העסק הכולל את המוצרים הבאים:

  • בניית הלוגו –ארכיטקטורה של המותג, יצירת שפה פרסומית (בחירה הצבעים, אייקון, גרפיקה ועוד..)
  • בחירת סלוגן –משפט המתאר את המסרים שבחרנו בצורה קליטה וזכירה.
  • נראות העסק –עיצוב פנים המתבצע בשפה הפרסומית שהגדרנו
  • אסטרטגיית פרסום והגדרת תקציב פרסום לפחות לשנה קדימה
  • עיצוב חומרים פרסומיים: תפריט, שילוט פנים, שילוט חיצוני, שלטי חוצות , מודעות פרסום
  • הקמת מועדון לקוחות
  • יחסי ציבור
  • אירוע השקה
  • תוכנית אירועים וקידום מכירות

נשמח להגדיר עמך את העסק שלך, ולייצר אתך את התוכנית שבה תספר לעולם על בריאתך!

 


www.lapisltd.com      office@lapisltd.com      פקס:  03-5480161  :Fax     טל':  050-7777078  :Tel    קרית אונו  ת.ד: 606 Kiryat -Ono p.o
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

                                                                                                                   ייעוץ קולינרי | food cost |                                     

רישוי עסקים |

לייבסיטי - בניית אתרים